Pomáháme Kuřeti

Posted: Únor 8, 2016 in Běh 2016, Trénink, Uncategorized
Tagy:, ,

trasa„Máš vymyšlenou logistiku?“ Přistane mi v pátek večer zpráva od Péti. Cožeeeee? Jsem zas na něco zapomněla.

Běh přes pražské říční mosty, který si vymyslel a organizuje sympaťák Honza Nestrojil se letos běží pro Kuře, neboli pro nadaci Pomozte dětem. Představa, že se budu ráno nějakým způsobem dopravovat na Zbraslav…ale hlavně těch keců doma, že budu víc, než půl dne pryč, mě popravdě moc neláká a tak Pétě píšu, že nakonec asi nepoběžím. Jenže…ráno stejně nemůžu spát a taky zjišťuju, že mi skoro přímo od nás jede na místo startu autobus…a tak znovu píšu Pétě, tentokrát, že nakonec asi poběžím.

Na cestu si za odměnu (a taky kvůli dostatku kalorií) kupuju velkej čerstvej tvarohovej koláč s povidlama. Dám si jen půlku, druhou po běhu, ospravedlňuju si tu velikost. Nedojedeme ani do Kunratic a už mi druhá půlka nezbyla. No co, byl dobrej.

12710782_968989066484249_8470854918621477410_oNa náměstí ve Zbraslavi je pěkná banda lidí, spousta známých, krásné počasí…vypadá to na bezva běžeckou party. Někdo běží se psem, jiný s kočárkem, děti doprovázejí rodiče na kole. Hned od začátku se s Blankou usadíme skoro na chvostu, Péťa běží rychleji, ale to známe. Ke konci první desítky jí zase určitě doženu a od patnáctého kilometru budu vepředu já.

Trasa má celkem asi 38 km a ze Zbraslavského náměstí do Troje se přebíhá přes téměř všechny mosty, co jich po cestě je. Mám vymyšleno, že se odpojím po cca. dvaceti kilometrech na Vyšehradě, sednu na metro a doma budu cobydup.

První most je logicky Závodu míru, přes který přebíháme na pravobřežní cyklostezku, které se držíme až k lávkám pod Radotínským mostem a následuje Lahovický most. V té době už chvíli běžím se skupinkou, ze které jsem za sebou slyšela slova „Ironman Barcelona“ a byla jsem zvědavá. Ve skupince je i nevidomá Eva Lesová, naše Báječná žena v běhu, se svým vodičem, taky naším Báječným a bosým mužem v kiltu Tomášem Zahálkou; mě ale zajímá ten železný muž. Vypráví mi dojmy z nedávného závodu a pořád je ještě znát tu vlnu endorfinů. Až ve chvíli, kdy se málem přerazí o zpomalující zábradlí na mostě, dojde mi, že toho taky moc nevidí. Ukáže se, že o tomhle člověku už jsem slyšela…ano, bývalý závodní cyklista Marek Moflár. Málem padá znovu a mně padá mi brada. Běží totiž bez traséra.DSCN3750

U Výpadové se na chvíli zastavujeme, abychom počkali na zbytky osmdesátihlavé skupiny. Využíváme toho k
občerstven
í a ke svlíkačce, protože začíná být slušné vedro. Bohužel to naší skupinku rozdělí a já dál běžím chvíli s Peťou a pak s Janou, kterou jsem znala jen z naší facebookové skupiny. To nám vlastně vydrží až na Vyšehrad. Ale to bych nás předběhla.

Levobřežní cyklostezka je mnohem klidnější a držíme se jí až na Most Inteligence, kde je nádherný výhled a pořizujeme několik skupinových fotek. Zpět na frekventovanější straně řeky vzbuzujeme značnou pozornost. Lidi se usmívají, někteří i povzbuzují a tleskají.

12698421_968989236484232_8092378684945798628_oBarrandovský most přebíháme tam a zpět (fuj!) a pokračujeme k Vyšehradu. Mezitím si ještě doslova odskočíme přes most na Veslařský ostrov  na další skupinové foto. A pak už se škrábeme po schodech nahoru. Po osmnácti kilometrech v nohách to není úplně ono, ale povzbuzování lidí nakopne a hlavně – čeká nás hospoda!

Na Hradbách nám připravili občerstveníímo luxusní. Voda, cola, čaj, banány, pomeranče, energetické tyčinky, magnézium….někdo si zajde i pro pivo. Cpeme se, povídáme, kocháme se výhledama až náčelník zavelí odchod; tedy odběh. Směrem k Nuseláku. Tam to balím (ten mi fakt chybět nebude), loučím se a mažu domů. Od metra si to pak ještě pěkně doklušu, abych to zaokrouhlila na 20 km.JanaPetraDSCN3799

Zbytek ten den zvládl ještě ten Nuselák, Vyšehradský železniční, Palackého, na Dětský ostrov, Jiráskův, na Slovanský ostrov, Legií, Karlův, Mánesův, Čechův, Štefánikův, Hlávkův, Libeňský, Barikádníků, Trojský, na Císařský ostrov a Trojskou lávku. Slušná porce, vyšlo jim to nakonec na krásných 43 km. A hlavně…na krásných skoro 12000 Kč pro Kuře. Bravo, Honzo!

Zanechat Odpověď

