Ro…kytnice

Posted: Leden 5, 2016 in Cestovníček, Geocaching
Tagy:, , ,

Měl tu být se mnou minulý týden. Ale nebyl; a není ani teď. 10262216_10153328752931538_832517720565352586_nCo já už s tím. Fňukám, a jak. Ale nemá to cenu.

Jeho škoda.

Nechce se mi, fakt ne. Obvykle jezdím sama ráda, ale jsou výjimky (které potvrzují pravidlo) a teď je zrovna jedna z nich. Jsem ve stádiu „zalezu domů a nevystrčím nos“. Dva dny před odjezdem je Nový rok. No a co.

Nakonec mě na Silvestra vytáhne ven táta a prvního ledna si jako tři čtvrtě národa říkám, že už nikdy, nikdy nebudu pít alkohol (ale že to stálo za to). A toho prvního ledna se rozhoduju, že se nehnu z místa; ležím a čtu. Už je mi skoro trapný chodit si pro knížky, když je přečtu za pár hodin.

Nikam nejedu! Je mi blbě, ale i kdyby nebylo, není tak jednoduché odejít z mist, kde je dobře.“Můžu se tady, prosím, jen tak na chvilku zašít?“

V neděli se sama sobě ještě vymlouvám na úklid, ale rušit nebo (opět) přesouvat rezervaci už nechci. K panu domácímu to není fér. Volám mu, že nakonec dorazím v pondělí. Sama. Sděluje mi, že na Lysé otevřeli dvě sjezdovky, tak si nakonec nakládám i lyže…v autě je uvezu.

Cestou začíná chumelit a já se pomalu začínám těšit. Čtyřkolka jede skoro sama, užívám si to; v duchu si plánuju zítřejší túru.

Kaplička Rokytno

Kaplička Rokytno

Apartmán je úžasný a už se těším na sprchu, ale ještě před vybalením jdu s pejskama na pořádně dlouhou procházku. Na Modré Hvězdě už taky zasněžují a my to bereme zpátky přes kapličku, kde se chvíli neúspěšně snažíme najít kešku. Je ale pěkná kosa, takže to balíme a jdeme „domů“ na čaj. Teda já; a na večeři. Po letech si dokonce pustím televizi a…usnu u ní téměř okamžitě.

Ráno stále sněží a evidentně sněžilo celou noc, všude je krásně bílo, je to jako v pohádce. Hlasím trasu dnešní túry rodičům, kdyby náhodou, tak aby věděli, kde mě má Horská služba hledat. Beru si erární trekové hole (taky kdyby náhodou) a vyrážíme nahoru…nahoru, nahoru!

Začínáme naučnou stezkou Krakonoš a lyžníci, kterou dojdeme až na chatu Světlanka a odtud pak pokračujeme na Dvoračky a dál nahoru, na Růženčinu zahrádku.

Nad Dvoračkami

Nad Dvoračkami

Od Dvoraček není lidská stopa a čím víc jsme nahoře, tím větší je mlha, vítr, zima  a chumelenice. Vytahuju hůlky, strašně to klouže a místy se to pěkně boří; ne do sněhu, na cestě jsou kameny a díry, které nejsou dostatečně zapadané. Brynn už je víc bílý, než černý, ale nadšeně běhá před námi. Ještěže tak, funguje vlastně jako trasér a ja tudíž aspoň vidím, kde můžu zahučet někde do díry. Jenže z Enza začíná být jedna velká ledová koule , já si připadám úplně opuštěná a ztracená a mám strašnou chuť se na to vykašlat a vrátit se stejnou cestou dolů. Nakonec se přemluvím….

U Čtyř pánů pak dokonce potkám nějaké pány; ale jen dva. Taky turisti, ale koukají na mě dost nechápavě. Zvažuju pár možností – 1) vynechat z původní trasy pramen Labe a jít rovnou na Labskou a pak pokračovat dle plánu okolo Pančavy na Zlaté návrší, 2) vynechat v tomhle počasí úsek okolo Pančavy a jít na Labskou a vrátit se přes pramen Labe, 3) nebo druhou možnost udělat obráceně,  4) vynechat i okliku přes Mísečky a Kotelní jámy a od Zlaťáku se vrátit rovnou přes Harrachovy kameny.

Na červené Pančavské

Na červené Pančavské

Prozatím pokračuju na Labskou, uvidíme. Dokonce se rozbíhám, protože vím, že pod sněhem je rovný asfalt. A je tu pár stop, asi od těch pánů.

Těsně před Labskou obhlédnu červenou Pančavskou. Není zavřená, ale je nedotčená. Nakonec se na ní vrátíme, na prameny je to totiž nuda. Je tam naprosto nádherně zasněženo, beru si plnou pusu sněhu z větví jako malá holka a dávám pozor na Brynna, aby se moc nevzdaloval, bojím se, aby neodbočil na Ambrožovu vyhlídku. Ale je to šikula; neomylně drží směr jako kdyby tu už byl stokrát. Místama jdeme na můj vkus hodně blízko kraje; dolů sice vůbec není vidět, ale samozřejmě vím, jak to tam vypadá. Troufám si tvrdit, že po naší posledn letní túře si to pamatuje i Hořická 🙂

Nad Pančavským vodopádem

Nad Pančavským vodopádem

Úzká stezka končí a začíná široké peklo. Na cestě, kterou nevidíme, jsou zamaskované díry, mlha, sněží, fouká namrzají mi brýle, tváře, nudle u nosu…a z přesnídávkové kapsičky mám ovocnou dřeň. Musím si párkrát zkontrolovat na mobilu, že jsme nesešli z cesty, tyče jdou jiným směrem – mobil hlásí, že je to zkratka. No, dneska ne.

Plahočíme se dál….v životě jsem nebyla tak šťastná, že vidím řopík (neboli lehké opevnění vzor 37)! Ale je tu a já vím, že tím pádem už jsem skoro u Vrbatky.

Harrachovy kameny

Harrachovy kameny

Připadám si fakt jako Hanč (ale bez toho Vrbaty). Kašlu na Mísečky, kašlu na Kotelní jámy, hurá rovnou zpět k Růžence přes Harrachovy šutry. Stále nikde ani noha, ani stopa. Opatrně spěchám, běžet se nedá. Enzo statečně kmitá nožičkama i s tím vším sněhem, co má nalepený na chlupech; už se přesunul za mě. Brynn má naopak stále náskok a rozverně se válí ve sněhu. Brrrr….

 

Následuje stejný úsek dolů na Dvoračky, tady už se snažím běžet, tedy spíš je to klouzání a místy mě od držkopádu zachraňují hůlky. Tady už je ale zase mnohem příjemněji, tepleji, nefouká a mlha taky zůstala nahoře. U boudy to pak ale tentokrát bereme dolů jinou cestou – po modré,

Huťský vodopád

Huťský vodopád

přes Huťský vodopád; sice se tam taky běžet nedá,

ale aspoň odlovíme kešku. Od vodopádu už se běžet dá, a tak toho po šestnácti kilometrech využívám a běžím až k apartmánu. Paráda…

Mám žízeň, hlad, kluci taky, těším se na sprchu, Enzo na to, až mu odtají ty ledové koule a všichni, až si lehnem.

Zítra jen nenáročná procházka (a panička pak na pár hodin zdrhne relaxovat na svah).

 

Trasa

Trasa. 18,5 km, 1800 m celkové převýšení

 

Komentáře
  1. FB napsal:

    K tomu už není co dodat. Úplně ztracená sametka.
    Očekávám slíbenou poezii via email.
    FB

Zanechat Odpověď

